Corona Protocol

Algemene richtlijnen voor de leden i.v.m. gebruik accommodatie Bloemendaalseweg

De 1.5 meter regel blijft van toepassing en het is belangrijk dat iedereen zich aan de hygiënemaatregelen van het RIVM houdt. Als iedereen zijn verantwoordelijkheid neemt, dan houden we het virus onder controle.
Dat wil zeggen:
– Voor verblijf op het park geldt: houdt 1,5 meter afstand, gebruik je gezond verstand, vermijd drukte.
– Blijf thuis als je een van de volgende klachten hebt: neusverkouden, loopneus, keelpijn, licht hoesten, verhoging of koorts.
– Blijf thuis als iemand in jouw huis koorts heeft en/ of last van benauwdheid
– Blijf thuis als iemand in jouw huishouden positief getest is op het Coronavirus.

Richtlijnen Hygiëne voor alle gebruikers

– Reinig je handen voor en na het spelen. Je kunt je handen wassen bij de toiletten. In de kantine staat handgel voor de bezoekers.
– Schud geen handen en geef geen High Fives
– Hoest en nies in je elleboog en gebruik papieren zakdoekjes.
– Gooi de zakdoekjes na gebruik direct in de vuilnisbak.
– Scoreborden en veegmatten mogen weer gebruikt worden. Na het spelen handen wassen.
– Maak gebruik van eigen sportmaterialen, zoals raket, tennisballen. Zorg ook voor eigen bidon met water en handdoek.

Richtlijn in verband met spelen

– Het is niet meer verplicht een speeltijd te reserveren. Het is echter wel verplicht af te hangen op het afhangbord met de KNLTB pasjes.
– Voor alle leeftijdsgroepen geldt dat zij normaal spelcontact mogen hebben op de baan. Tijdens trainingen en in het spel bij wedstrijden hoeft geen 1,5 meter afstand te worden gehouden. Dus in een rally bij een dubbel geldt de 1.5 meter afstand niet,
maar een high five en handen schudden doen we nog even niet. Een toezichthouder voor jeugd is niet meer nodig.
– Bij trainingen is er geen maximum aantal spelers per baan meer. De leraar houdt altijd 1.5 meter afstand tot de leerlingen.
– Voorafgaand en na afloop van het tennissen dienen spelers van 19 jaar en ouder wél 1,5 meter afstand tot elkaar te houden, waaronder in de kleedkamers en in de kantines, clubhuizen en terrassen
– Wisselen van baanhelft bij voorkeur met de klok mee.

Richtlijnen voor het gebruik van het terras

– Het terras wordt ingericht en bij de opstelling is de 1,5 meter afstand in acht genomen. Er mag niet geschoven worden met tafels en stoelen om de 1,5 meter afstand in stand te houden.
– Voor het plaatsen van een bestelling gaat men langs de hoofdingang naar de kantine, volgt de aangegeven routing via de terrasuitgang.
– Na het gebruik van het terras wordt het leeg goed geplaatst op de daarvoor aangewezen plaats in de kantine, zodat de bardienst die op kan ruimen.

Gebruik terras en clubhuis per 1 juli 2020
Richtlijnen na mogelijke openstelling clubhuis

– Om gebruik te maken van de kantine en terras dient men ‘gezond’ te zijn.
– Het aantal zitplaatsen in de kantine is beperkt tot het aantal toegestaan volgens het RIVM en de Koninklijke Horeca Nederland om te voorkomen dat er drukte ontstaat in de kantine.
– U komt de kantine binnen via de hoofdingang en volgt de aangegeven routing. Met pijlen op de grond is de routing aangegeven. Bij het verlaten van de kantine moet men gebruik maken van de terrasdeuren aan de achterzijde van de kantine.
– Bij het betreden van de kantine dient u uw handen te reinigen met desinfecterende handgel op de tafel bij de ingang.
– In de kantine dient men te gaan zitten aan een van de vrije tafels.
– Voor het gebruik van het toilet dient men de routing naar buiten te volgen om bij de toiletten te komen en daarna weer langs de hoofdingang binnen te komen.
– De inrichting van de kantine wordt opgesteld op basis van 1,5 meter afstand.
– Wij accepteren geen andere opstelling van de stoelen en tafels en verzoeken u de 1,5 meter afstand in acht te nemen.
– Slechts 1 persoon achter de bar, voor de uitvoering van de bestellingen
– Bestelling wordt op de bar geplaatst en afgehaald.
– Alleen via pin betalen.
– Lege flessen, vuile kopjes en glazen worden op de daarvoor aangewezen plaats gezet en daarna door de bardienst opgeruimd.
– De bardienst opent de kantine en sluit na zorgvuldig reinigen van keuken, bar en zitplaatsen en deurklinken de kantine af. Tevens zorgt de bardienst voor het opruimen en schoonmaken van de gebruikte goederen. De bardienst zorgt dat de
kantine tijdig gesloten wordt. In de loop van de avond mag de bardienst overgedragen worden, maar die persoon dient dan wel de resterende taken te vervullen.
– Toezicht op bovenstaande afspraken uitgevoerd door de beheerders van de kantine
en door leden van het bestuur.

Bardiensten

– De bardiensten worden vervuld door de mensen in bezit van een sleutel, die spelen in de bekende groepjes op maandag-, dinsdag- en woensdag- en donderdagavond. Wie de deur opent zorgt ook voor het sluiten of draagt de resterende taken over aan
een vervanger.
– Op donderdagavond is er om de veertien dagen een racketavond. Op deze avonden is er een bardienst ingedeeld, die zorgt voor het openen en sluiten van het clubhuis en voor het uitvoeren van de bestellingen, opruimen van gebruikte goederen en het schoon maken van de kantine.
– Op dinsdagmorgen en vrijdagmiddag zorgt de instuifverantwoordelijke (of een vervanger) voor het openen en sluiten van de kantine.
– Alle bardiensten worden geregistreerd, zodat er bekend is wie er op welke datum verantwoordelijk was voor het open, sluiten en de daarbij behorende taken.

Corona verantwoordelijke:

Betsy de Kock (bestuur) 
Tel. 06-14494404
Mailadres: betsy.dekock@home.nl

Voor alle vragen van leden TV Lepelstraat over deze Corona maatregelen. Aanspreekpunt voor de gemeente inzake Corona maatregelen. Voor vragen over de kinderactiviteiten.